LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Tuesday, April 5, 2011

Rojak Petis.

Salam dan selamat pagi.Sebelum masuk "ofis" Cm nak letakkan gambar rojak petis yang Cm buat semalam.Sos rojak memang ada dalam peti ais hanya perlu potong sayur-sayur je.Memang berselera betul makan tengahari kami semalam.Kari ayam,Acar tumis dan rojak petis itu lah menunya semalam.Hari ini dok tengah fikir apa yang hendak dimasak.Kadang-kadang naik buntu memikirkannya.
Bahan-bahannya:
4 tbsp Sos rojak segera.
1/2 biji timun-potong kecik.
1/3 biji sengkuang saiz kecil-potong kecik
1 potong nenas dipotong nipis.
1/2 biji mangga muda diracik halus.
1 ikat kangkong-celur
2 ketul cakoi-gunting kecikl
3 tbsp bijan-panggang.
2 keping tahu-goreng dan potong kiub.
Cara-caranya:
Satukan bahan-bahan diatas kedalam satu bekas yang sesuai.Masukkan sos rojak dan gaul hingga rata.Akhirnya taburkan bijan panggang.Siap untuk dihidangkan.

12 comments:

  1. wahh sedapnya rojakkk.. dapat makan fresh freshh..wahhhh tak hingat nii..pedas pedas pulak..hmmm

    ReplyDelete
  2. Wah CM rojak petis, paling nur suka yg cakoi tu....sepinggan tak cukup....hehe

    ReplyDelete
  3. sungguh menggugat puasa saye hari ni..sedap2...

    ReplyDelete
  4. lena suka taufu goreng dalam rojak macam ini..sedap!!

    ReplyDelete
  5. sedapnya!! terliur dh memlm nengok rojak ni...kuah rojak segera ada lagi nanti nk pi cari bhn rojak dulu..ha singgah kebun CM la ambik timun dulu...hehe

    ReplyDelete
  6. Nak jugak sikit....Lebih kuah ye..

    ReplyDelete
  7. CM, nanti singgah umah ambil award yer..tq..:)

    ReplyDelete
  8. salam ziarah cik manggis...

    ReplyDelete
  9. terimalah award dari saya yee

    ReplyDelete
  10. salam ziarah,wak sedap ni tentu menjilat jari-jemari..

    ReplyDelete
  11. Mamakitchen ni pandai la,kerja chef ke...

    ReplyDelete