LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Monday, July 20, 2009

Jom masak

Siap pasang bidai..segan kat jiran!hihi Sambal sotong Ayam goreng Beberapa hari ni asyik makan ikan je,anak lelaki cm dua orang ni dah bg signals....tak ada ayam ke mama..hehe doktor suruh abah makan ikan je ......esok last makan ikan.....tapi hari ni kesian pulak kat anak-anak ku yang sangat baik ni....dulu si kecik pernah beritahu cikmanggis ..perkara yang dia tak suka....katanya..I dont like school....,I hate school......satu lagi..I hate fish......yang paling dia tak suka...I really hate sayur... ......hihi....bila tanya apa yang dia suka..katanya...dia suka ayam goreng,Mc D,pizza,toys bla bla...... Bila goreng-goreng ni cikmanggis masak kat luar..tempat ampaian kain ni..pernah cm masak sambal tumis ikan bilis,bila time menumis tu,jiran sebelah terbersin-bersin hihi,beginilah hidup "berjiran":)p tambahan berjiran dengan cikmanggis yang hobinya memasak!..agaknya macam-macam bau masuk kat dalam rumah dorang ..maaf la ya!..jika zaman abu nawas ,ada cerita yang jiran saman jiran sebab menghidu bau masakan jiran kihkih!

14 comments:

  1. kucingorengemok.....jom makan!!

    ReplyDelete
  2. Datin..hehe jgn tengok "punggung"kuali tu!!

    ReplyDelete
  3. Wah, berkilat dapur. Macam baru beli. Sama taraf dengan kedai mamak bersih subaidah kota Damansara. Ayam goreng. aduyaai.SEdapanya. Makannya sambal sotong. ulam timun jepun. Rasa melayang

    ReplyDelete
  4. makcik,
    patut la siang tadi ade bau sambal sotong..
    makcik yang masak rupanya...hehehe~

    ReplyDelete
  5. Besaunye kuali Cik Manggis... senang nak masak kuali saiz XL cenggitu yer.. tp bab nak membasuh nye yg males sket tuh.. Bersinau sinau lagi kuali tuh...

    ReplyDelete
  6. gerau..cm jarang guna dapur tu..guna bila time nak goreng-goreng je dan time jiran semua pergi kerja..segan hehe...anak-anak suka makan ayam gpreng.

    ReplyDelete
  7. Manje....cukup bulan cm na g muar..nnt nak jupe Manje..bleh? hihi

    ReplyDelete
  8. ijan..cm suka masak guna kuali..senang.Masak ngam-ngam sekali makan je..siap masak terus cuci kuali.masak kari pun dalam kuali..

    ReplyDelete
  9. salam kenal. terima kasih singgah blog kita.
    budak2 memang suka ayam..kan. lagilah kalau goreng. anak2 kita pun tak suka sayur...jenuh paksa makan....

    ReplyDelete
  10. suzi..selamat berkenalan..terima kasih datang!!

    ReplyDelete
  11. insyaallah boleh..roger2 la nanti..
    takut2 manje takde pulak..huhu~

    ReplyDelete
  12. manje..nnt makcik may day may day ya:)

    ReplyDelete