LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Sunday, July 1, 2012

Banana & Ice Cream.

Assalamualaikum dan delamat sejahtera.


Selamat berhujung minggu semua.......Tiba-tiba Cm rasa nak makan Pisang Dengan Ice Cream.Terpanggil-panggil dan tidak dapat ditangguh-tangguh lagi.Pagi tadi makan nasi lemak yang dibeli oleh menantu Cm tetapi rasa tak berapa kena dengan sambalnya atau mungkin selera Cm yang meragam selepas demam beberapa hari.Hidung pun tersumbat dan suara masih lagi kedengaran seperti Rock kapak punya orang......Boleh lah ganti Ella jika berterusan macam ni hehe.
Cm mengajak Si adik menemani Cm untuk beli ais krim berperisa Vanilla..ke station Petronas..tak ada...ke Pasaraya Darusallam pun tak ada....akhir sekali jumpa kat Speed Mart.banyak dugaan  betul hanya untuk dapatkan Ice Cream perisa Vanilla.....

Bahan-bahannya:

Ais Cream Vanilla.
Pisang berangan atau apa-apa je pisang yang sesuai.
Madu.
Sedikit Butter.
Tepung jagung.

Cara-caranya:

Pisang dibuang kulit dan di belah dua.Bancuhkan sedikit tepung jagung.Celupkan pisang kedalam bancuhan tepung jagung.Bancuhan jangan pekat ya..agak-agak melekat pada pisang je bukan seperti adunan untuk goreng pisang.

Panaskan butter dalam kuali non stick.Goreng pisang hingga masak dan warna keeamasan.Sejukkan dulu baru di hidangkan dengan ice cream,.

Cara untuk menghidangnya: Aturkan pisang ke dalam pinggan atau piring.Skopkan Ice cream,Picitkan sedikit madu keatas Ice Cream. dan pisang.Siap:)......

Selamat berhujung minggu:)

1 comment:

  1. oooo... kalau saya ni memang makan sambil bercinta!

    ReplyDelete