LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Tuesday, September 27, 2011

Colmar Tropicale Bukit Tinggi.

Assalamualaikum dan selamat sejahtera....


Alhamdulillah...Cik Manggis telah kembali:)...setelah hampir seminggu terpaksa tutup blog kerana sebab sebab yang tak dapat dielakkan:(.......Syukur pada yang Maha Esa kerana Cm dapat kekuatan baru...tenaga baru dan Azam baru..yang lama hanyalah orangnya...orang lama hehe.

Kami tiga beranak berada di Colmar Tropicale selama Two days and one night Cerita Korea...Berehatlah...kata suami Cm...lupa segalanya..lupa dapur..lupa blog..lupa facebook :)Enjoy yoursef.......makan apa yang terasa nak makan.....Akhirnya badan pun kembali "Comel"......

Oleh kerana Suami Cm ada mesyuarat jadi Cm dan Si Adik menggunakan peluang ini sepenuhnya.Kami mendaki bukit ke Japanese Tea House yang terletak di puncak bukit .Berjalan dihutan Simpan Tropicale......terdengar macam macam suara binatang..burung,monyet ,ungka dll...Subhanallah.....
Adik  berenang hingga kecut kulit dan menggigil kesejukan.Nasib baik tak demam.

 Naik Shuttle bas ke rabbit farm.....tunggu bas berjam jam...satu pengalaman baru:)
Thanks to Adik:)


22 comments:

  1. assalamualaikum makcik manggis

    harap semuanya okay dan tenang2 aja. dapat withdrawal symptoms tak baca blog makcik seminggu ni.. terima kasih tak jemu menulis dan berkongsi resipi :)

    ReplyDelete
  2. salam rindu cikmanggis..selamat hariraya maaf zahir batin ye! kita pun dh lama x bercuti makan angin merehatkan diri..bestkan cm dpt merehatkan diri jauh dari stress kt KL nih..adoyaai!

    ReplyDelete
  3. Assalam CM, apa khabar? lama tak singgah sini...rindu nak baca n3 CM.Best tu jln ke bukit tinggi tu..nieza suka tempat tu..sunyi dan mendamaikan...:)

    ReplyDelete
  4. patutlah lama senyap. Pergi mendamaikan diri rupanya..
    hope everything is back to normal.

    ReplyDelete
  5. Salam cm...alhamdulillah cm dah kembali pulih.Semoga percutian tu memberikan semangat baru.

    ReplyDelete
  6. 2009kali terakhir jejak kaki ke colmar neh
    windu nk menikmati segar dingin udara di sana~~~

    ReplyDelete
  7. Assalam kak cikmanggis,
    wah seronok betul naik keatas bukit tinggi colmar tu ya..memang terasa macam kat negeri omputih kan bila berada didalam tu..hehe..lupa segala masaalah sekejap.. nak naik ke tea house tu pun dah semput kita tau kak..heheh..rindu dengan masakkan2 akak..miss baby maryam too.ada latest photo tak kak?..hehe

    ReplyDelete
  8. How are you cm? i hope you are well there!

    ReplyDelete
  9. keratosis aniston...wslm.Alhamdulillah.Semuanya kembali cam biasa.Bila Allah uji kita tu tandanya Dia sayangkan kita.Senjata orang mukmin adalah berdoa padaNya..mohon ketenangan dan kekuatan,Doa tu Ibadat .Terima kasih .

    ReplyDelete
  10. Inahar Ali...selamat hari raya hehe Ada lagi ke raya ni:).Bila fikiran bercelaru dan tak tenteram elok lah berehat sekejap dari hiruk pikuk kota:)...Bila dapat tidur dan rehat dengan cukup fikiran pun tenang .Badan pun sihat.

    ReplyDelete
  11. Nieza..salam Nieza.Tak sabar nak ke dapur Nieza.Semoga Nieza kembali bersemangat dgn n3 masakan yang gempaq gitu hehe.

    ReplyDelete
  12. ibundo..Alahamdulillah.Semuanya kembali ok...ceria dah dan bersemangat nak masak ni kak pah:)

    ReplyDelete
  13. Zaitun..terima kasih Zai...Bila kawan-kawan beri sokongan dan doa ,rasa lebih sihat dan semangat pun kuat...

    ReplyDelete
  14. eliyazlinalias...2009?dah dua tahun tu.Cm suka kat Japanese Garden tu...damai:) jika nak lasak boleh kayuh basikal dan menunggang kuda...

    ReplyDelete
  15. Ayu..hehe jika tak kuat semangat tak larat nak daki bukit ke tea house tu.Sekali sekala pergi ketempat begitu mmg seronok.Ambik angin..

    Baby Maryam dah pandai meniarap.Insyallah jika ada gambar terbari akan Cm lekatkan kat dapur ni hehe.

    ReplyDelete
  16. My dear Lena...Cm ok..fine.Dah kembali ke dapur ni:)..terima kasih lena.

    ReplyDelete
  17. Salam sejahtera CM, glad to hear CM dah kembali ke dapur. Dah lama tak kunjung blog CM, rindu pulak :)

    ReplyDelete
  18. hi shaz...terima kasih kerana bertanyakan khabar makcik:)alhamdulillah semuanya ok dan dah mula masuk dapur:)..ceria ceria selalu...

    ReplyDelete
  19. Cantiknya tempat ni...tenang je kawasan ni...gembira dengar CM punya dapur dah mula beroperasi ;-).

    ReplyDelete
  20. Salam CM,
    Moga CM sentiasa sihat2 dan ceria di samping keluarga. Seronok bercuti di colmar tu. saya pun tak pernah sampai lagi. Bila bercuti boleh tenangkan fikiran juga kan.
    Ijan

    ReplyDelete