LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Thursday, March 10, 2011

Kebun Mini

Salam dan selamat sejahtera.Ini lah hasil pertama dari kebun mini Cm (Kotak Polystrene)..hai seronok sungguh walau pun bentuk timun yang tak "sepertinya" ini.Setiap pagi sebelum ke pejabat suami Cm akan ke pokok timun ni...dialah tukang siramnya hehe.Terima kasih ya:)...dibelai dengan penuh kasih sayang .

Lihatlah bentuk yang ini pulak.
Pokok timun yang ditanam diatas batas lebih subur.
Dah mula berputik.Bila kami duduk-duduk kat   tepi rumah ni Atiqa kata rasa seperti tinggal  kat  kampung sebab ada macam-macam jenis pokok sayur yang kami tanam:).
Petang tadi Cm gali lobak putih yang last dan saiznya agak kecik.sayur hijau disebelah tu  adalah pokok rocket.Pertama kali Cm makan sandwich smoke salmon dengan daun rocket ni.Insyallah nanti cm tayangkan gambarnya (Cm tak tahu nama dalam bahasa Malaysia..ada sesiapa yang tahu?)
 Inilah pokok rocket yang Cm tanam.Daunnya rasa pedas dan baunya agak kuat.Atiqa bawa balik biji benih dari Uk..hehe jauh tu datang:)

7 comments:

  1. Assalam CM
    sejuk mata tgk kebun mini CM..alhamdulillah..berjasa pada tanah..hasilnya lumayankan..x sabar nak tunggu pokok rocket...sbb first time dengar nama..:-)

    ReplyDelete
  2. CM...bestnya boleh tanam pokok...
    mas suka tau..
    mas kena tunggu dok rumah sendiri dulu..he..he..

    ReplyDelete
  3. mcm buah mangga je timun tuh ehehheeh

    ReplyDelete
  4. Salam Aunty CM. Nak tanya cara2 buat baja kompos dari bhn buangan dapur. teruja bila tgk kebun CM

    ReplyDelete
  5. Wah besar timun CM. Macam-macam sayur hasil tanaman boleh dimasak sekarang. Timun CM jenis apa?Tak pernah tanam jenis ni.

    ReplyDelete
  6. ada bunga daun rocket tu ke,nk tgk,,nk mintak benih boleh

    ReplyDelete