LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Tuesday, June 15, 2010

Hylocereus Undatus aka Pitahaya.

Selamat pagi .Semoga hari ini hari yang sungguh ceria buat anda semua.Hari ni cm nak kongsi kegembiraan cm hehe ...bunyi bagus je ayat ni.Salah satu hobi cm adalah bercucuk tanam.Pernah satu ketika tanah dikeliling rumah yang sekangkang kera ini penuh dengan sayur-sayuran...timun,sawi,peria cili dan bendir. Semalam kami petik buah naga hasil titik peluh sendiri.Seronok sangat walaupun cuma sebiji hehe.Sebenarnya kami tak sangka yang pokok naga tu akan berbuah sebab beberapa kali bunganya gugur dan saiz pokok yang agak kemetot :). Walau pun buahnya tidak besar seperti yang didapati dikedai tapi rasanya sungguh manis dan isinya berwarna merah .Lepas makan buahnya cm kembali bersemangat untuk menjaga pokok tu dengan penuh kasih sayang hehe Selama ni kurang kasih sayang sebab tu dia tak mau berbuah:)

6 comments:

  1. salam cm :D
    Akhirrr nya... kini pasti... ku merasaiiii...
    (haaa kan dah nyanyi kat sini)
    akhirnya dapat merasa hasilnya.. kannn..
    walaupun sebijik.. dapat makan sorang sejorong... tapi alhamdullillah.. mesti puas
    gumbira tak terkata... (cam aku je dapat makan tu) wakakakakak.. merahhhhnyeee isinya..
    cantikkkk lak tu.. suka suka suka... :D

    ReplyDelete
  2. merah menyala uooolss.. ohoho

    ReplyDelete
  3. waduhhh bertambah syok jika dr kebon sendrik! merah btol kaler dier! puas ati kan kak kan! jgn lupa sayang2 dier kak! kang taun depan dier majuk tk nk buah lagik! hihihi

    ReplyDelete
  4. salam jassnani..memang seronok bila dapat hasil yang kita tanam ni...walaupun sebiji..puas hehe

    ReplyDelete
  5. salam me..merah dan manis tau:)

    ReplyDelete
  6. salam hana..insyallah tahun depan buahnya akan bertambah tambah sebab tambah kasih sayang hehe

    ReplyDelete