LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Wednesday, April 28, 2010

Mock Bees Sting Bread

Salam dan selamat malam.Seperti semalam penutup tirai untuk malam ini adalah roti.Sebenarnya cm tertarik dengan nama roti ni...Mock Bees Sting Bread dari buku Bread Magic oleh Chef Alan Ooi .Cm masukkan semua bahan-bahan sekali gus kedalam bread machine dan "on" je dan adunannya sangat lembik jadi cm tambah lagi tepung sedikit demi sedikit lebih kurang 3/4 cup tepung gandum.Hasilnya adalah seperti dalam gambar ni.Gebu dan rasanya pun sedap tapi bila cm bandingkan rupa roti dalam buku dan dengan roti yang cm buat nampak lain.Entah kenapa roti yang cm buat ni nampak "tembam"semacam je :) ....ok jumpa lagi besok..........

8 comments:

  1. salam ziarah CM sambil2 mjamu mata tengok roti...

    ReplyDelete
  2. salam rindu cm...tembam..mcm kite skg ni je..huhu nak kurusssssssss.

    ReplyDelete
  3. salam makcik.. dah lapa pandang kat roti tu. Kan 3 orang saja dirumah kenapa buat banyak banyak ni :)
    Oh Mee Hakka dah siap untuk makcik!

    ReplyDelete
  4. salam datin..kita pun rindu kat datin,nanti bila dato tak ada kat rumah cm nak ajak datin temankan ke kedai mee yang datin cakap tu..nak beli mee hijau,boleh kan?

    ReplyDelete
  5. Hi Tummy..terima kasih sebab tunaikan permintaan makcik buat mee hakka...terharu sangat,tiap-tiap hari tunggu resepinya ingatkan tummy tak jadi buat...oh roti ni tak banyak cukup untuk 4 orang,angah dah balik tinggal dengan kami jadi pagi2 dia bawa bekal roti ke hospital:)

    ReplyDelete
  6. salam cm..kalau singgah rumah you ni terliur weh..ni roti lagi ..emmmm nasiblah rumah kita berdua jauh, kalau tak mesti mengendeng punya..hehe

    ReplyDelete
  7. salam kak yam..hehe bestnya jika dapat berjiran dgn kak yam ni...tak pe jika kak yam tak ngendeng pun cm akan bawa roti kat kak yam tiap tiap hari:)

    ReplyDelete