LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Saturday, July 25, 2009

kenduri kahwin








Assalamualaikum dan salam sejahtera.Petang tadi cikmanggis dan suami menghadiri majlis perkahwinan anak perempuan Puan azizah dan En.Zulkifli di percint 16.Wah sangat meriah dengan kehadiran seribu lebih tetamu....yang bestnya makanan sangat sedap..ada nasi beriani,nasi putih,rendang daging,ayam goreng bijan,acar buah,masak tempoyak pucuk ubi,ikan masin..apa lagi ya...oh ya dalca,sayur-sayuran..banyak lagi.Yang bestnya ayam goreng bijannya digoreng ditempat kenduri tu..panas-panas!..minumannya ada teh tarik,sirap dan air mineral.

Ramai pegawai kanan kerajaan yang dijemput...seorang kenalan cikmanggis sempat berseloroh mengatakan jika kita baling batu kat kenduri tu mesti terjatuh kat kepala datuk-datuk..hehe betapa ramainya datuk kat Putrajaya ni........maklumlah kebanyakan pejabat-pejabat kerajaan atau kementerian telah berpindah ke Putrajaya.. dan ramai juga pegawai kanan kerajaan yang menduduki rumah kerajaan yang disediakan.

Teringat semasa cikmanggis dan suami menghadiri majlis kenduri kahwin anak perempuan kenalan kami warga UKM Bangi.Seorang teman buat lawak yang sama......jika kita baling batu pasti akan terjatuh atas kepala professors sebab ramainya prof. yang hadhir pada hari tu hihi

Jom kita tengok gambar-gambar yang sempat cikmanggis"tangkap" hehe

7 comments:

  1. Ooo, ini mesti rumah yang cikmanggis pi hari tu kan? bestnya makanan dia.Memanglah sekarang orang buat kerja kahwin masak tang tu gak. Best sangat. Gerau pernah pi rumah kerja kahwin kat Klang (orang jawa), gulai kawahnya sekawah. Menggelegak kat tepi khemah makan. orang boleh cedok sendiri.

    ReplyDelete
  2. Punye macam2 lauk die ye CikManggis sampaikan masak tempoyak pucuk ubi pon ade ek... Datuk2 sempat makan masak tempoyak ke? kang terke*t*t kat opis kantoi plak.hehehe

    ReplyDelete
  3. Jauh sekali nok jatuh atah kepale pok, ye. Kalu pok gi pong, pok dok ujong2 je. Nusut celoh2 oghang....

    ReplyDelete
  4. gerau..ya,mmg rumah yg hari tu..ooo trend sekarang ke masak tempat kenduri?best jugak sb dapat makan panas-panas...macam-macam srategi caterer untuk tarik pelanggan.Persaingan yg sihat tu.

    ReplyDelete
  5. ijan..masak tempoyak paling laku..datuk-datuk tu manusio biaso ...ter@#$% kat opis tanggung sendiri kihkih

    ReplyDelete
  6. ayoh Wang...eh pok ado kat sano ko ari tu?tuan rumahnya orang kelate tu:)

    ReplyDelete
  7. jangan baling kepala prof bahaya besar.(.hehe tak de rambut)

    ReplyDelete