LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Sunday, July 26, 2009

Hadiah Hari Jadi

Salam dihujung minggu ni.Rasa sedih atas kematian arwah Jasmin Ahmad.Macam-macam yang terfikir dalam ingatan ni.Yasmin sebaya dengan cikmanggis.......sebak...tapi kita kena redha..semua yang berlaku adalah kehendakNya yang Maha Esa.....semuanya telah ditakdirkan... Pagi tadi angah ajak cm dan suami ke mutiara Damansara..katanya nak beli sesuatu hadiah untuk cm sempena hari jadi cm ...sebenarnya cm tak kisah sangat bab hadiah hadiah ni..jadi anak yang baik tu adalah hadiah yang sangat besar buat seorang insan yang bernama ibu.Anak yang baik bukan bermaksud selalu bagi hadiah atau wang ringgit.Bagi cm anak yang baik adalah yang taat pada perintah Allah dan hormat orang tua terutama ibu bapa....baik dan sayang pada adik beradik dan saudara mara.....jadi seorang warga negara yang baik....jujur pada diri sendiri.....angah ni seorang doktor perubatan,pada p andangan cm beliau seorang doktor yang sangat berdedikasi dan sangat minat dalam kerjanya. Cm ada masalah pada kaki jika banyak berjalan atau berjogging...jadi angah belikan sepasang kasut crocs ,katanya ramai doktor kat hospital tempatnya pakai kasut crocs kerana mereka banyak berjalan atau berdiri....bila cm mencuba kasut ni..wahhh...sangat selesa..terasa seperti kaki dalam sponge..lembut dan dapat mengurangkan kesakitan pada kaki bila berjalan atau berdiri lama...walau pun rupanya tak cantik boleh diabaikan bak kata orang tu..apa ada pada rupa.....Pada kawan-kawan yang ada masalah kaki,cuba lah pakai kasut crocs ni sungguh selesa tapi pastikan yang ori:)

18 comments:

  1. Wah dapat kasut crocs lagi Cik Manggis.. kasut nie memang selesa nak wat berjalan jalan.. ropa tak menjadi hal la CIk manggis... selesa tu penting.. kite pernah tgk ade jenama 'Crokit' kat sini...tp gambar boya takde la.heheh..

    ReplyDelete
  2. Mesti mahal kasut tu kan cik manggis. Berapa agaknya ek?

    ReplyDelete
  3. ijan...cm sakit kaki jika berjalan lama,kasut tumit tinggi mmg dah lama tak dpt pakai...jika pakai jugak hmm bawa padah

    ReplyDelete
  4. gerau..jika tak silap td angah cakap rm120,rasanya berbaloi sb sgt selesa..bukan untuk cantik ni,untuk orang tua :)

    ReplyDelete
  5. kite pon ada kasot crocs ni..pakai sbb mase peknen kaki kembang so mmg sesuai sgt kasot ni n selesa betol..

    ReplyDelete
  6. Kasut crocs ade untuk lelaki ke sbb sayapun hadapi masalah yang sama dengan kaki saya ni.

    ReplyDelete
  7. Cikmanggis,

    Pok paka selipa Jepon je. Nok sedap lagi paka teropoh. Kalu jalang bunyi kok kak kok kak kok kak......

    ReplyDelete
  8. salam pknalan..
    cik manggis ni lahir tahun 58 gak ye...sama ngn mak sy...sy pnggil auntie leh?

    mmng bnar2 trasa khilangnny...suka ngn iklan2 yg arwah arahkn..pnuh msj&semngt kmrdekaan...

    ReplyDelete
  9. "jadi anak yang baik tu adalah hadiah yang sangat besar buat seorang insan yang bernama ibu" betul tu makcik..manje selalu pesan kat anak2 murid, manje tak mau hadiah pape, tapi manje harap diorang semua capai kejayaan di masa depan..tu la hadiah paling berharga~

    ReplyDelete
  10. mummyseri...btol2..sgt selesa..dulu-dulu masa anak-anak dok tanya ..nak ke tak..cm ckp tak comel tp bila pakai..tak comel xpe,janji selesa hehe

    ReplyDelete
  11. Lee...banyak crocks untuk orang lelaki tapi rasanya tak boleh pakai ke pejabat..cuba survey kat Langkawi..mesti ada kedainya....baru baca the star..kompeni kasut ni kerugian besar.

    ReplyDelete
  12. Reen..hehe panggil le makcik ke atau Auntie ke...makcik rasa selesa:)

    ReplyDelete
  13. pok...cm pun pakai selipar jepung jugok tp teropoh cm pernah pakai..jatuh nungging nyor pok weh..cm gemok,tokleh wat main dgn teropoh ni hihi..bunyi kak kok ke atau kikk kokk

    ReplyDelete
  14. manje..btol tu manje..bila anak hormat orang tua..hmmm sejuk perut ibu yg mengandung ni

    ReplyDelete
  15. thanks makcik...:)
    hebat tul mkcik ni...kagum sy...he..

    makcik asal dari mana?

    ReplyDelete
  16. reen..makcik asal orang kelantan tapi dah hampir 29 tahun tinggal kat kl ni..

    ReplyDelete
  17. me...jap lagi nak terjah blog me..ada apa2 n3 terbaru?

    ReplyDelete