LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Sunday, May 31, 2009

kek cheese pandan dan karipap

Minggu ni penduduk rumah cikmanggis sangat padat.Anak-anak semuanya ada dirumah.Alhamdulillah anak sulung cm akan memulakan tugas baru dengan UIA tidak lama lagi...bagai sireh pulang ke gagang sebab anak cikmanggis merupakan bekas graduan UIA Gombak. Hari ni cikmanggis buat karipap, kuih kegemaran anak-anak .Kita hanya bancuh je yang lebihnya di "sub con" pada anak-anak ,jadi ada bermacam-macam saiz dan bentuk.....hehe "sangat berseni".........petang ni juga cm cuba buat kek cheese pandan yang di cedok resepinya dari blog mat gebu. Wah menarik betul kek ni,gebu betul dan sangat senang membuatnya.Cikmanggis guna 100 gm cream cheese sebab tak ada slice cheese seperti resepi asal En.Mat Gebu ( 4 keping slice cheese) ,rasanya sangat sedap dan pastinya cm akan buat lagi.Tapi rupa parasnya tak berapa cantik sebab tak sabar nak makan, keluar dari oven terus dipotong...nasib baik sempat ambil gambar sebelum ianya lenyap:)

5 comments:

  1. salam CM..kita berangan nk wat ciskek pandan nih tp x wat2 lagi..adoyaaii!!kempunan rasanye..

    ReplyDelete
  2. Nampak gebu je cheesecake tu... kena lah tgk resipi kat blog Che Mat Gebu nanti :)

    ReplyDelete
  3. Ramailah kat umoh tu ye. Merioh le kali ni. Anok-anok saya pun semuo balik. Jadi cukup korum le tu. Ooo merioh sunggoh.

    ReplyDelete
  4. Suke le weh kalu anok rama. Cuti sekoloh balik lake. Raye balik lake. Pok jugelah dok ssorang dumoh. Salang ke anok-anok ye....

    ReplyDelete
  5. inahar....buat la senang sanagt.Bahan-bahannya sikit,kejadiannya besar!

    blogresipi...tuan punya resipi nama mat gebu!..hehe keknya mesti gebu ahakkss

    Lee...dah balik tempat kerja da..tinggal 2 orang je ni

    Ayoh wang...Sian ko pok!ye ke pok dok sorang?

    ReplyDelete