LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Thursday, September 22, 2011

Bunga Matahari...Wahai Jiwa Yang Tenang....

Salam dipagi khamis yang redup.Semoga kita sentiasa berada dalam kandungan sihat walafiat.Dah beberapa hari dapur tak berasap.Emosi pun tak tenang .......Semoga Allah bagi kekuatan untuk menghadapi semua ini....Hasbunallah..wanikmalwakil.......Jika tak sabar boleh jadi hilang akal.Kadang kadang bagus juga sekali sekala "hilang akal"sekejap agar dapat meluahkan perasaan yang terpendam selama ini.......Jika dalam keadaan normal agak sukar untuk meluahkan..Astaqfirullah....

.Terima kasih suami ku tercinta...anak anak yang ku sayangi.......kerana sokongan dan kasih sayang yang tak berbelah bahagi merupakan kekuatan bagi ku......Pesanan untuk anak anak ku....... dan untuk diri sendiri.....berkasih sayang kerana Allah....jangan kita mengadu domba antara satu sama lain......jangan ada hasad dengki.... hasut menghasut..Jangan menyakiti hati orang....Jangan sombong...jangan bongkak....setinggi mana kedudukan kita akhirnya kembali kebawah juga........Keluarga sungguh berharga dari segalanya.. Hormati orang yang lebih tua...jika kita hormati orang pastinya  akan dihormati  dan menyayangi kita............Alhamdulillah...Alhamdulillah..syukur kepada Mu kerana dikurniakan  anak anak yang saling sayang menyayangi..saling bantu membantu ketika susah dan senang....Alhamdulillah.
Terima kasih buat Diana yang telah mengirim benih bunga matahari tempohari.Ini lah hasilnya.Terima kasih.Ketika perasaan "down" begini  Cm keluar ke laman rumah dan melihat bunga matahari ni ...cantik sungguh. hati kembali tenang......Insyallah beberapa pokok lagi akan mula mengeluarkan bunga....suka betul.....Terima kasih Diana..Ilhan dan Rayyan:)

7 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Diana harap hati CM kembali pulih dan tenang hari ni dengan sokongan ahli keluarga tersayang. Kalau Maryam ada dan senyum kat tok-nya mesti cepat tenang. Cutenya sunshine di taman.

    ReplyDelete
  3. Assallamualaikum CM.
    Jalan2 sini nak tanya khabar.. Semoga sihat sejahtera fizikal dan juga batin ye..

    ReplyDelete
  4. salam kak cm..
    ilah amek benih di melaka dah 3 kali semai setiap kali tumbuh patah..tah apa yg tak kena... dulu duk di rumah bawah..senang nak hidup.. kali ni ilah semai dlm pasu jer.. harap2 kali ke 3 ni menjadi...seronok tgok bunga tu sentiasa menghadapa matahari.. pagi lain arah petang lain arah./.. cuba tgok...

    ReplyDelete
  5. Hi Kak CM,
    Hope that whatever is ailing your heart will be alright soon.Take care,ya.

    ReplyDelete
  6. Salam cm...semoga cm sihat dan tenang dengan segala ujian.Syukur pada Allah swt masih punya keluarga yang memahami dan menyayangi cm dengan sepenuh hati.

    ReplyDelete