LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Tuesday, September 28, 2010

Mee Buatan Tangan-Jamuan Raya Part 1

video

Salam dan selamat sejahtera.Cm  dan suami baru balik dari menghadiri jamuan raya anjuran MACMA  dan persatuan cina  HUAZON dan HUAYAN Malaysia . Tak sabar rasanya untuk berkongsi apa yang Cm sempat rakamkan semasa jamuan tersebut.Yang paling menarik sekali semasa kami menikmati  hidangan dimeja masing-masing... dipentas utama pula  diadakan demostrasi membuat mee dengan tangan oleh chef yang didatangkan khas dari negeri China.Sebelum tu Cm dah serbu tempat dapur chef- chef yang sedang memasak...hehe tebalkan muka .mereka semua sebaya anak-anak Cm.Kuranglah malu sebab dorang panggil Cm makcik dan semuanya bagi salam....meriah gitu.suami Cm hanya tersenyum dari jauh..dan berpesan agar berhati hati sebab lantai basah.Agaknya tak kuasa nak halang isterinya yang jadi juru gambar tak " bertauliah" hehe.Jom kita lihat gambar-gambar yang  yang sempat cm rakamkan....bersambung:).......Tunggu ya....









7 comments:

  1. kak CM, mas selalu makan mee macam ni kat tesco, sedap kan...seronok tengok cara mee tu dibuat...

    ReplyDelete
  2. slalu tgk kt tv dorg wt mee neh..ktne nk nuntut ilmu mee pusing2 ni ek?

    ReplyDelete
  3. salam cm..kakyam memang kagumlah engan kepakaran buat mee hanya menggenakan tangan ni..dahlah fresh..tentu sedap kan..
    untung cm dapat lehat demonstrasi mereka n dapat kedapur pula tu..

    ReplyDelete
  4. mas..eh ada kat Tesco ke mas?cm nak cuba lah sb malam tu cm balik awal tak sempat nak rasa mee camtu:(

    ReplyDelete
  5. eliya..cm pun pertama kali lihat..kagum:)

    ReplyDelete
  6. kakyam..kagum saya kak yam..tapi kena guna tenaga yang banyak tu..tak terlarat kita hehe

    ReplyDelete
  7. Salam CM,

    hebat nya dia buat mee. dari doh yang besar gitu boleh jadi halus cantik guna tangan je kan...

    Ijan

    ReplyDelete