LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Tuesday, February 23, 2010

Spaghetti and Meat ball

Selamat tengahari!!! dah siap masak?kita dah siap.... sekarang dok tunggu masa nak ambik anak dari sekolah.Satu-satunya anak yang masih ada kat rumah ni.Yang lain-lain tu dah keluar sarang dan ada yang telah ada sarang sendiri hihi..cam burung pulak ya.....Cm lahirkan anak bongsu ni dalam usia yang lewat jadi selalu juga kena tegur kat sekolah....cucu ke kak?..alamak ..cm jawab ya je...jika jawab tak..susah pulak..panjang cerita nak kena explain....masa akak lahirkan anak ni umur akan bla..bla...pastu bla..bla...hehe baik cakap ya je..abih cerita Hari ni tak nak tulis resepi sebab masakan ni semua orang tahu.Lagi pun cm guna sos segera yang dalam botol tu..main campak-campak je(eksen la pulak)..teringat masa mula-mula kawin dulu cm tak tau masak masakan cina jadi selalu tanya MIL.Satu hari cm tanya camana nak masak ikan kukus chinese style.MIL pun ajar lah ..bla..bla..Pastu cm tanya banyak mana nak bubuh garam,dengan selamba MIL jawab Lu guna otak la !!kahkah..sebenarnya MIL tak tau bahasa Malaysia sgt,Cakap banyak guna isyarat...dia bukan garang tapi maksudnya secukup rasa ....bila anak anak dah besar cm selalu cerita lawak tu pada mereka dan mereka selalu guna ayat tu bila ada kawan-kawan soal soalan bodoh :)...jom makan spaghetti!!!

4 comments:

  1. tips tuk masuk blog ni adalah pastikan anda dalam keadaan kenyang. tapi ape kes masih lapar lagi ni biler tengok itu makanan.hehe

    ReplyDelete
  2. Salam kak...
    Apa khabar?
    Hari ni saya sempat blog-walking banyak umah...hehe

    sedapnya spagetti tu kak cm... anak saya yang paling kecik tu suka sangat dengan spagetti...asal befday dia je, suh wat spaggeti, taknak menu lain... :)

    ReplyDelete
  3. en.PenyuBiru...hehe bulan posa terutamanya ...

    ReplyDelete
  4. salam fzi..lama tak ziarah blog fzi..jap lagi nak buat kunjungan..pise rebus ada lg tak?

    ReplyDelete