LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Friday, November 6, 2009

Terima kasih

Jiran cm yang perihatin..terima kasih Salam di petang jumaat yang redup ni.Hari ni cm letakkan gambar je. Tak ada resepi.....Mulut malas nak berkata kata.Cuaca redup,murung je..kain pun tak sidai kat ampaian ,main letak kat atas ,malas nak turun.Semalam cm terkurung kat wet kitchen hampir 2 jam.Pintu dapur rosak...nasib baik jiran sebelah datang" selamatkan" cm dgn menalipon anak bongsu cm yang hampir tertidur kat bilik atas supaya membuka pintu untuk cm.Terima kasih Puan Jamaliah dan Liza .Jika tak cm akan tunggu suami balik dari ofis atau tunggu anak bongsu ku terjaga dari tidur...bayangkan bila dia nak terjaga dalam sejuk penghawa dingin tu.....Bila terkurung semalam cm hanya mampu ketuk pintu sekuat yang terdaya agar anak cm kat tingkat atas dengar tapi jiran sebelah pulak yang datang.Alhamdulillah.

10 comments:

  1. Semangat kejiranan wajar selalu dipupuk dan didikik pada setiap komuniti dalam keluarga

    ReplyDelete
  2. nasib baik kat wet kitchen...kalau dalam bilik air?? huhuhuhu....

    ReplyDelete
  3. Kesian Kanda....Alhamdulillah ada jiran baik hati cam tu kan!!

    ReplyDelete
  4. salam CM,saya pun pernah alami kes yang sama.terkunci di dapur..tapi saya dapat keluar dengan tukul penyelak pintu menggunakan anak lesung.bila dapat keluar terus saya panggil jiran belakang rumah minta tolong call hubby,tapi akak tau apa jawapannya "teda kredit baaa" dan terus berlalu...sedih sangat masa tu.mujur ada jiran sebelah rumah dia dengar dan keluar minta no phone hubby.....sekarang kalau saya sorang2 di rumah saya akan bawa handphone ke mana2 saya pergi.

    ReplyDelete
  5. alaahai ciannye CM..x dapat bayangkan cikmanggis kepenatan terkurung kt dapur tu..sebaik semenye selamat dan ada jiran yg baikhati! alhamdulillah..

    ReplyDelete
  6. Memang bagus ada jiran sebegitu. Helpful when needed! ;) Kita pun patut mencontohinya kan.

    ReplyDelete
  7. salam cm...nasib baiklah ada jiran yang membantu..tulah bagus jika berbaik dengan jiran..sebab jika apa-apa terjadi ..jiranlah orang yang cepat datang..kecuali kalau tak campur orang..payahlah ek..

    ReplyDelete
  8. Salam CM..alhamdulillah mujur ade jiran yang bantu..alau tak jenuh jugak tue terkurung. :)

    ReplyDelete
  9. CIKGU ZAM...btol tu ,makcik setuju setelah apa yng berlaku hari tu:)

    aintsuperwoman...jika kat bilik air,tak tahu la camana makcik ni,kat dapur yng ada tingkap tu pun dah panik hehe

    Watieman...alhamdulillah.Sebenar nya jiran tu baru pindah,kami pun baru nak kenal hati budi masing-masing

    salamdariborneo...tak de credit?hehe siannya.Ada kawan suruh cm sangkut kunci kat pinggang cam dalam cerita tamil tu hehe

    inahar..hehe sib baik..alhamdulillah

    Love..ya la Love,alhamdulillah.

    kak ina kl..hehe cm ni orang yang jenis tak bleh nampak orang,nak sapa je.Kat kawasan rumah cm ni agak sunyi,jarang terserempak dengan jiran jiran tp alhamdulillah kami mmg kenal antara satu sama lain sb semuanya kakitangan kerajaan...ada antaranya kawan kawan suami kat pejabat.

    Ijan..kalautak de orang datang tolong cm tidur je kat dapur tu..rasa dahaga minum je air paip,kebetulan dalam piuk ada ubi kayu sira hehe

    ReplyDelete